lördag 6 juni 2009

Sommarlov

Jag har haft full panik i fem veckor eftersom jag skulle skriva ett "paper" på kommunikation baserat på minst två vetenskapliga artiklar som givetvis är skrivna på engelskt fackspråk. Som om det inte räckte med dessa två (eller tre som jag var tvungen att använda för att få ihop tillräckligt med fakta) var vi tvugna att läsa in oss på ytterligare fyra stycken som skulle diskuteras på ett litteratursemminarie. Men nu är det över, den gigantiska stenen som vilat på mina axlar och blivit tyngre och tyngre ju närmre deadline jag kommit föll av med ett litet klick på "skicka" knappen på mailen i torsdags. Nu är det sommarlov som gäller :)
Det blev ganska milt firande igår med filmkväll hos två kompisar (såg en väldigt underlig thriller med Nicholas Cage som jag inte känner att jag måste se om jättesnart...).
Jag kännde mig lite udda på väg till filmkvällen igår, bärandes på en stystemkasse med böcker och papper i, jag tror jag var Halmstads enda nyktre student...
Ikväll blir det grillad hjort, ska bli intressant, det har jag aldrig provat.
Imorgon blir det till att rösta. Jag har ingen aning om på vad eller vem jag ska rösta men eftersom jag gillar, och gärna behåller, det här med demokrati så får man ju ta sig dit och rösta.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, hjort är gott!

Jag känner igen det där med stenen, min ligger dock kvar tills midsommar då jag vet hur det ser ut med tentan... ;)

Trevlig sommar på dig!