måndag 8 juni 2009

Vad jag hjorde i lördags

Kallrökt hjort, varmrökt hjort, hjortrostbiff, hjortkorv med bröd, hjortölkorv och hjortpate, allt med en utsikt av levande hjotar i ulvereds hjorthägn. Vilken tur att det var gott med hjort annars kunde det blivit en spännande lördag...
Innan maten gick vi en tipspromenad med en massa stationer där jag testade på att skjuta lerduvor (dom duvorna kommer leva ett långt och lyckligt liv för jag var inte ens i närheten av att träffa någon av dom), skjuta en pappälg med älgstudsare (den blev däremot stendöd), gissat fel på vilka druvor två olika rödvin var gjorda på (hade kanske gått bättre tre öl tidigare?) och skjutit pil med ett drygt en och en halv meter långt blåsrör där jag lyckades sätta pilen mitt i prick (undrar om det också var tack vare ölen?).
Jag var lite skraj för att åka med till hägnet eftersom jag bara skulle känna en av 18 personer och som ni kanske vet är jag ju lite blyg och allmänt livrädd för att träffa nya människor men resan började med en öl i bussen på vägen dit och fortsatte på liknande sätt resten av dagen vilket underlättade lite. Den stora isbrytaren kom när jag spelade hjälte och räddade livet på en av killarna som var med, nej, jag fick inte användning för någon av mina blivande sjuksköterskekunskaper, killen hade ingen flasköppnare så jag fick nytta av min gedigna kunskap att öppna ölflaskor med en nyckel...
En lyckad dag blev det och en trevlig kväll med utgång i Halmstad följt av en härlig natt hemma.....

Inga kommentarer: