torsdag 25 juni 2009

Massa frågor...

1. Hur gammal är du om fem år? -29
2. Vem var den sista du träffade? -Kollegerna på jobb i gårkväll.
3. Hur lång är du? -174 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? -Australia, tror jag...
5. Vem ringde du senast? -Bjöd hem min syster och far med sina respektive på söndagsmiddag (om någon har ett förslag på maträtt till 6 peroner som kan tillagas i ett minimalt kök så snälla säg!)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? -Hade en diskussion med en kompis angående ett oönskat snusk-sms hon fått från en efterhängsen beundrare...
7. Vad är dagens planer? -Ska snart ut och gå en runda med mina stavar sen ska jag jobba 15.30-23.00.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? -Det blir en hel del sms, så smidigt...
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? -Skilda.
10. När såg du senast din mamma? -I tisdags när jag lämnade tillbaka bilen (snyft).
11. Vilken ögonfärg har du? -Blågrå.
12. När vaknade du idag? -Av ett sms kl 08.04, hade tänkt somna om efter det men då följde den där snusk-sms-diskussionen...
13. Har du någon gång hittat en katt? -Nej.
14. Vilken är din favoritplats? -Naturen på dagen (om jag slipper diverse mygg och knott m.m.) och sängen på natten.
15. Vilken plats föredrar du minst? -Krogen när jag är nykter, folk blir så dumma på fyllan...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? -Bra fråga, förhoppningsvis inte på samma 21 kvadrat jag befinner mig nu... gärna i ett hus någonstans på landet med ett par snälla ungar lekandes i trädgården.
17. Vad skrämde dig som barn? -mörkret, spindlar, främlingar, döden, ensamhet, uppmärksamhet... Jag var ett skälvande asplöv hela barndomen...
18. Vem fick dig att skratta senast? -Då är vi tillbaka till de där smsen i morse...
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? -Ja.
20. Har du stationär eller bärbar dator? -Bärbar som tur är, vet inte var jag skulle ställa en stationär någonstans.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? -Hemma är det alltid utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? -När den är bäddad har jag sex kuddar men sover bara med en.
23. Hur många landskap har du bott i? -Skåne och Halland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? -Usch ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? -Strumpor.
26. Är du social? -I lagom doser.
27. Vilken är din favoritglass? -Hmm, svårt att välja, vilken som tror jag bara där är mycket gojs på den...
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? -Skulle slippa ta studielån, köpa en bil och en motorcykel.
29. Tycker du om kinamat? -Ja, jättegott!
30. Tycker du om kaffe? -Är väl ok, men dricker det väldigt sällan...
31. Vad dricker du till frukost? -Mjölk eller vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? -Proppellerar rundor som en galning.
33. Kan du spela poker? -njae, Jag glömmer vad som slår vad och är lättläst som en barnbok...
34. Tycker du om att mysa? -Helt klart!
35. Är du en beroendemänniska? -Ja, så är det ju tyvärr.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? -Nej.
37. Vill du ha barn? -Ett par stycken om några år (men dom måste vara snälla, jag är inte så barnkär av mig...)
38. Kan du några andra språk än svenska? -Tyvärr är det väl bara Engelskan som sitter kvar...
39. Har du någonsin åkt ambulans? -Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? -Utsikt över havet badandes i en pol...
41. Vad spenderar du helst pengar på? -Aktiviteter, ex. dans.
42. Äger du dyra smycken? -Ett par stycken som jag fått i present men det mesta är billighetsgrejer.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? -Tuggummi.
44. Vem är den roligaste människan du känner? -Hmm, svårt, omger mig bara med roliga människor...
45. Välj ett ärr på din kropp? -Eftersom jag var livrädd för allt och lite till i barndomen har jag inte så många ärr att skryta med, men har ett på halsen efter en piercing.
46. Vad har du för ringsignal? -"Hillbilly shoes" med "Montgomery gentry".
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? -Nej.
48. Flirtar du mycket? -Aldrig i livet!
49. Vart togs din profilbild för din blogg? -Har ingen profilbild eftersom jag inte har en enda bild på datorn där jag ser vettig ut...
50. Kan du byta olja på bilen? -Det har jag aldrig försökt, jag nöjer mig med att kunna fylla på.
51. Har du fått fortkörningsböter? -Nej! som tur är inte.
52. Vilken var den senaste bok du läste? -Håller på med Nora Roberts - på slaget tolv.
53. Läser du dagstidningen? -Bara på nätet.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? -Nej.
55. Dansar du i bilen? -Och i duschen och i köket och på cykeln och i sängen......
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? -Radio Båstad i jobbebilen igår.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? -Massa siffror för att räkna ut min juli-lön, inte speciellt upplyftande...
58. När var du i kyrkan senast? -På min mormors begravning i höstas.
59. Vilka personer utmanar du? -Den som vill.

Inga kommentarer: