onsdag 1 oktober 2008

Dansband

Jag såg en liten bit av en diskussion på kanal lokal när jag var hemma i Skåne i helgen. De diskuterade det nya tv-programmet ”dansbandskampen” som kommer i oktober. Programmet blev totalsågat av alla gäster i studion. En påstod att det inte finns någon publik för den typen av musik, i alla fall inte i något storstadsområde. Annan berättade att det faktiskt spelas dansband på far i hatten i Malmö ibland ”jag lovar, jag har sett det själv, min mamma har till och med varit där en gång” bedyrade killen i panelen. Jag, som faktiskt gillar ”kasedans” och dansband, kände mig lite som en bonnig cirkusartist efter att ha lyssnat på alla deras fördomar. Till er som aldrig varit ute och dansat till dansband föreslår jag att ni ska ta en buggkurs och bege er ut på golvet och dansa, det är faktiskt riktigt roligt. På fredag spelar black Jack i parken i Halmstad, då ska i alla fall jag koppla av plogen från traktorn och köra ner…

Inga kommentarer: