tisdag 30 september 2008

Snörvel och snyft

Min ”hälsa på Skåne” helg blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det började med att jag var alldeles genomförkyld och febrig. Det var dock väldigt klent i jämförelse med vad min mormor råkade ut för. Hon har lega på intensiven sedan i onsdags. Det såg riktigt illa ut ett tag men det verkar som att läget har stabiliserat sig en aning nu. Det blev alltså inget bokmöte i Landskrona för mig i söndags, jag som hade sett fram emot att träffa tjejerna. Helgen bestod mest av snörvel i soffan och snyft på lasarettet. Lagom till att jag skulle hålla min linedance kurs på söndagkvällen hade min allergi också lyckats slå till så mina ögon var alldeles uppsvällda, för allt det andra räckte tydligen inte… Förkylningen har i alla fall släppt nu så jag har kunnat vara ute och dansa tidigare ikväll. Nu ska bara mormor bli frisk igen så blir allt bra!

Inga kommentarer: