måndag 13 oktober 2008

Söndagsaction

Jag håller varje söndag en linedance kurs i Helsingborg och tack vare den täta (haha) SJ trafiken spenderar jag varje söndagskväll en dryg timme på att vänta på tåget hem. Det brukar bli lugnt och skönt med en bra bok på en bänk, men inte denna söndag…
Jag fick som vanligt skjuts till stationen av en på min kurs men denna dag kom vi bara halvvägs innan jag helt plötsligt såg en lyktstolpe komma flygande runt 150 meter framför bilen. Då var det en bil som hade kört ner stolpen och fortsatt upp en bra bit på mitträcket. Som tur var hade ingen i bilen blivit fysiskt skadad men föraren var rejält chokad. När jag kom fram till bilen rann det olja längs marken så jag bad henne att gå ur bilen och bort till trottoaren. Min ”chaufför” hade under tiden ringt polisen så vi stannade för att vänta på att de skulle komma. Under tiden frågade jag tjejen som hade kört bilen hur det hade gått till och hon berättade att hon hade klappat hunden…! För att göra saken ännu bättre var där körförbud på bilen…! Det värsta av allt var att hennes pojkvän och kompis, som hade åkt med i bilen (som ägdes av pojkvännen), gick därifrån båda två innan polisen kom dit och lämnade alltså sin flickvän och kompis helt ensam i sitt chocktillstånd. Jag hoppas att hon gav pojkvännen en rejäl lusing för det när hon kom hem!
Efter att ha redogjort för polisen om vad jag sett och lämnat telefonnummer och allt sådant kom jag i alldeles lagom tid ner till tåget.
Även om tiden gick betydligt fortare på det här viset så föredrar jag nog action i bokform resterande söndagkvällar!

Inga kommentarer: