fredag 19 december 2008

Fredagsnöje

Det blir inget party här inte, jag ska ägna kvällen åt att förbereda värdens mest pinsamma föredrag till skolan på måndag.
Vi har blivit indelade i grupper som fått vars en bakterie eller ett virus att berätta för de andra om. Medan de andra fick hepatit, stafylokocker och borrelia drog min grupp nitlotten och ska berätta om gonokocker, eller med ett annat ord gonorré! Jag drog givetvis ytterligare en nitlott och ska berätta om symptomen, det vill säga flytningar med mera. Jag har seriöst börjat fundera på om jag verkligen vill bli sjuksyrra…!
Jag har efter drygt sex år som linedance instruktör fortfarande fruktansvärt svårt att prata inför en grupp människor utan att ha ryggen mot dom, och då är det bara stegkombinationer jag förmedlar där!
Jag blir nästan lite sugen på att titta på sällskapsresan, kommer ni ihåg Sven Melanders t-shirt? ”ikväll får 107 svenskar gonorré”. Eftersom jag bara har symptomdelen av föredraget vet jag faktiskt inte hur många som kommer skaffa sig gonokocker ikväll…

Inga kommentarer: