torsdag 8 januari 2009

Drama

Jag har haft lite jullov från mitt bloggande och spenderat två veckor i Skåne, riktigt skönt har det varit. Jag har inte pluggat något alls (vilket var jätteskönt DÅ…) och bara jobbat fyra dagar (med storhelgs OB tre av dom), alldeles lagom tycker jag. Men nu är jag hemma igen och har fått lite nytt att skriva om.
Av någon anledning har jag väldigt lätt för att hamna i dramatiska situationer, tidigare bland annat, som kan läsas i ett av mina tidiga inlägg, när en man plötsligt hoppade in i min bil under pågående färd och inatt var det dags för lite nytt drama;
Klockan 04.00 inatt vaknade jag av att det knackade på dörren till min lilla stuga, givetvis ignorerade jag detta och låtsades som om jag inte märkt något men mannen gav sig inte utan bankade igen så det lät som om han försökte slå in dörren.

- Vem är det?
- Jag vill prata med Thomas!
- Här bor ingen Thomas!
- JAG SKA PRATA MED THOMAS!!
- Här bor ingen Thomas, du knackar nog på fel stuga..
- J***AR, HE***VETES, JAG SKA SLÅ IN FÖNSTRET…

Mannen lät som om han var rejält påtänd och kapabel till både det ena och det andra så jag ringde polisen som kom och tog hand om honom inom tre minuter. Jag hörde att polisen bad manen att sätta sig i polisbilen.
När jag hört polisbilen köra iväg satt jag kvar i köket i över en timme och försökte, med darriga fingrar, läsa en skvallertidning för att komma på andra tankar – det gick sådär! När väckarklockan ringde hade jag visserligen flyttat mig upp i sängen men inte sovit en blund sedan klockan fyra.
Jag hoppas verkligen att det bara var ett misstag att det var min dörr han knackade på och att han inte blev allt för sur på mig för att jag ringde polisen…
Jag hoppas verkligen att jag slipper vara med om en repris inatt!

Inga kommentarer: