tisdag 9 december 2008

En kväll på dansbanan

(Jag är medveten om att det låter som jag är 93 år gammal, det är därför jag bloggar så kapar jag iallafall ett par år?).
Jag var väldigt skeptisk till att åka dit idag eftersom jag knappt fick dansat någonting förra gången, men när alternativet var att tentaplugga inför lördag så var valet enkelt…
Det var bara 5 tjejer eller något sådant över idag (kors i taket) så jag dansade nästan hela kvällen och blev faktiskt ganska svettig (dock var svetten på framsidan och de fem fingrarna ovanför BH-bandet inte min svett…).
Jag hittade en trevlig kille som jag har pratat en del med under hösten och var nästan redo att lägga in en stöt när han börjar prata om sin flickvän :/ (så var det nerlagt). Men lite tuttetafs blev det ändå! Jag dansade med en annan kille (eller man heter det kanske), vi lyckades dansa helt fel båda två och när han sökte min hand lyckades han av en olyckshändelse grabba tag i något annat.. (dom ”små” vännerna flaxar ju rundor lite överallt där nere). Mannen blev dock förlåten några varv senare när jag lyckades smälla min näsa i hans (vet inte riktigt hur jag lyckades med det?).
Det är nog tur att det är juluppehåll i några veckor nu…

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, när du skriver "små vänner därnere" tänker jag på något helt annat! :D

skönt att det jämnade ut sig iallafall! ;)