lördag 8 november 2008

Tre och en halv timmar och 20 papper senare var jag den andre som lämnade tentasalen

Undrar vad jag missade som alla andra skrev? (De var redan inne på sina 35e papper eller något när jag gick därifrån).
Jag har verkligen ingen aning om hur det gick, flummigare tenta än såhär får man leta länge efter… En av frågorna var till exempel:
”Synsätt på hälsa kan utgå från olika perspektiv såsom hälsa som funktionsförmåga, hälsa som något annat än frånvaro av sjukdom och hälsa som livskvalitet. Reflektera över innebörden ge exempel på hur de kan relateras till en patientsituation”.
Det är kanske inte så svårt att reflektera över dessa begrepp men det är svårt att fånga in just de där nyckelbegreppen som Fröken Flum Flum söker efter. Det var väl därför som alla andra skrev 125 papper var, för att vara säkra på att a fått med rätt saker där i mitten någonstans.
Det blir alltså till att äta ångestdämpande medicin nu i 15 dagar innan jag får resultatet. (Jag har redan bokat in den 20 december preliminärt för en omtenta, men det hade varit väldigt skönt att få slippa..)
Ikväll ska jag ta mig en öl (eller tre) för att dränka mina sorger (och för att i efterhand fira min 24:a års dag som var igår (dagen innan tentan såklart, fin timing det..).

Inga kommentarer: