söndag 27 april 2008

Dans

Igår var jag på ekebo och dansade (kasedans, bugg och fulla bönder i en härlig blandning). Där var inte så mycket känt folk där men jag hann ändå med att bli rejält svettig. Det fattades personligheter såsom scouten, pizzabagaren och disco (eftersom det inte går att komma ihåg allas namn får man ju hitta på egna), men det var ingen större förlust. Jag var med om något alldeles nytt igår, jag blev behandlad som en gammal sliten LP-skiva! Mitt i buggsnurren blev killen jag dansade med fundersam på vilket håll han skulle snurra mig så halvvägs genom snurren började han dra fram och tillbaka som om han scratchade en LP-skiva, det var nog årets sämsta dans (gissa vad jag kallar honom för?!). ”Mamma” (inte min) var där med sin dotter, intressant som alltid (sarkasm).
Den 20e maj (och så många andra sommartisdagar som det bara är möjligt) bär det av till västerhagen ovanför Halmstad. Där blandas buggen och kasedansen med gammaldans. Kvällen börjar med kurser i både bugg och gammaldans och fortsätter sedan med dans till orkester. Fruktansvärt roligt brukar där vara! Det bästa av allt är att dom inte säljer någon sprit, alla som kommer dit är alltså där för att dansa!

Inga kommentarer: