söndag 20 april 2008

Impulsansökan till högskolan

Jaha, då har man sökt in till högskolan till höstterminen. Det hade jag inte alls tänkt göra. Oj vad jag kommer att få beslutsångest om jag kommer in. Själva pluggandet är jag inte rädd för, de framtida jobbmöjligheterna är jag inte oroad över, att leva på studielån skrämmer mig däremot något fruktansvärt. Hur kan en normal människa utan rika föräldrar leva på 7000! kronor i månaden? Jag får väl börja skrapa trisslotter i sommar och hoppas på högvinst.
Eftersom det är sjuksköterskeprogrammet jag sökt hoppas jag att de kan strejka upp sina löner ordentligt nästa vecka. Jag förstår inte riktigt hur en undersköterska kan ha flera tusen kronor mer i månaden än en sjuksköterska. Lite roligare arbetsuppgifter och framtida utvecklingsmöjligheter kommer det i alla fall att leda till hoppas jag.
Jag har till juli på mig att tänka, vi får väl se om jag kan bestämma mig till dess.

1 kommentar:

Malin sa...

Nästa bokmöte är den 29 maj kl 19,00 hos Jenny. Boken är Lyckans Hjul av kajsa ingemarsson. Näst möte efter det tänkte vi att du skulle hålla i (i kolonin) så om du väljer ut en bok. Kram