onsdag 2 april 2008

Nybliven laptop ägare!

Jag köpte ny dator i helgen eftersom den gamle valde att gå i pension. Dessa säljare är helt fantastiska. Det tog en kvart att övertala säljaren att jag faktiskt inte ville ha en försäkring för 2000! kronor. Och tänka sig att jag ville ha en dator med bara 1 GB internminne, det är ju faktiskt under den nutida marknadsstandarden, det är minst 2 GB som gäller! Något Office paket fick han inte heller sälja till mig och han fick inte installera min dator i affären för endast 1250 kronor. En liten lättad suck drog han i alla fall när jag sa att jag faktiskt ville köpa Norton. Undrar om de jobbar på ackord eller om det bara är någon intern säljstatistik som gör att de försöker pracka på en allt möjligt? Efter en halvtimme kom jag i alla fall ut ur affären som stolt ägare av en oförsäkrad bärbar dator med för lite internminne och inget Office.

1 kommentar:

Malin sa...

http://www.vaif.se/dansgala.asp

Kolla in detta! Fredagen är jag då inne på....