torsdag 3 september 2009

Tre dagar i hjo

Vi åkte på en liten minisemester till hjo förra veckan där jag gick loss med min nyinköpta kamera:





Denna vackra utsikt hade vi från restaurangen vi åt på första kvällen.



Vi hyrde varsin cykel (utan växlar) och cyklade en tur runt mullsjön.





Denna lilla söta krabaten stod och tittade på oss från en trädgård längs vägen.





I vägrenen växte det tusentals solrosor vilket jag försökte dokumentera när jag själv blev dokumenterad...
Vi följde vad vi trodde var en cykelled men rätt var det var hade vi hamnat på en vandrarled och fann oss cyklande på en åker (med våra växellösa cyklar). Jag tänkte att om vi kom bort till skogen på andra sidan skulle det kanske bli lite cykelvänligt igen men det var bara en liten skogsstig så vi fick snällt vända och cykla tillbaka över åkern...


Efter att ha cyklat lite vilse kors och tvärs (turistkartan var i lite stor skala så vägarna var inte utsatta) och sett massa fina platser hittade vi tillbaka till hotellet igen.

Inga kommentarer: