tisdag 17 mars 2009

I'm still here

Jag känner att det är dax att deklarera att jag fortfarande lever (även om jag var nära att stryka med för ett par timmar sedan när jag var riktigt nära att få en fotboll i huvudet sparkad av ett par briljanta killar som tyckte det var en bra ide att ha fotbollsmålet framför porten till huset...).
Jag lider för tillfället av lite lätt motivationsbrist (som tur är är det bara skräp på TV dagtid, annars hade jag nog inte fått något alls gjort). Högskolan har inte riktigt planerat kurserna efter min motivationsrytm (dålig stil!), just nu läser jag "vetenskaplig teori och metod" vilket är precis så intressant som det låter! Visst är det bra att kunna granska en vetenskaplig artikel och det är inte helt fel att veta vad "Pearsons r" är för något men varför just nu när motivationen ligger djupt nedsövd i ide och vägrar vakna innan den sista senvintersnöslaskknäppen har kommit och gått?
Efter nuvarande kurs ska jag ha praktik på infektionskliniken på sjukhuset. Det blir ett välkommet avbreck från pluggandet samtidigt som jag är livrädd för att jag har förlatat mig som student (jag har inte någon gång varit ens nära att plugga 40 timmar i veckan). Men det är bara att bita ihop, hoppas jag får ta massa blodprover och lägga om stora äckliga sår (ja, jag är lite underlig men det förvånar nog ingen...).
Den 28e ska jag tävla i skånes linedance cup, det är inte ens två veckor dit kom jag på idag och fick lite panik över tillståndet på min kondis, jag anmälde mig genast till en massa spinningpass och hoppas att det inte är försent!

Inga kommentarer: