tisdag 24 mars 2009

Jag sitter fast...

Tenta på fredag borde innebära att jag skulle sitta med näsan i min statistikbok, räkna ut t-värde och determinationskoefficienter och förklara innebörden av evidensbaserad omvårdnad.
I stället har jag fastnat i Trenton och kärat ner mig i både Morelli och Ranger. Dessa två puddingar finns med i Janet Evanovichs böcker (lovligt byte, jagat byte m.f.). Jag har haft första delen ståendes i min bokhylla ett bra tag men jag har inte vågat börja läsa i den av rädsla för att just fastna (det finns väldigtmånga delar i serien). Det känns lite sådär smart att börja läsa just den boken två veckor innan tentan, nu, fyra böcker senare kan jag fortfarande inte räkna ut "Pearsons r"...
Böckerna handlar om Stefanie Plum som blir arbetslös och behöver ett nytt jobb lite snabbt och börjar jobba för sin kusin som stickspårare för en borgensfirma. Hon ska alltså jaga bovar som smitit från borgen och köra dom till polisen. Eftersom Stefanie Plum är en helt vanlig tjej (och ungefär lika klantig som jag brukar vara) blir böckerna helt hysteriskt roliga. Och vilka män...!
Nu ska jag försöka spara den femte boken till efter tentan på fredag och börja räkna ut några standardavvikelser.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja har alla delarna om du skulle sakna någon... Del 13 kommer den 6 april...

Anonym sa...

*lägger en piska på din rygg* Kom igen, Tenta om 3 dagar!

(Lycka till....)

/Mimi