tisdag 30 mars 2010

tillbaka i skolan

Ja, helt underbart är det. Tio veckors praktik på sjukhuset är över och jag är lycklig!
Här följer några argument varför jag hellre är i skolan:
- Väckarklockan står på 8.00 och inte 05.30.
- Två dagar i skolan plus hemarbete som jag gör när helst jag vill vs 4-5 dagar på sjukhuset plus hemarbete.
- Slipper jobba kvällar om jag inte vill.
- Får betalt om jag vill jobba extra på helger!
- Måste inte låtsas vara intresserad av supertråkiga saker för att få godkännt betyg.
- Slipper ha på mig obekväma kläder (i fel storlek eftersom de bra alltid tog slut meddesamma).
- Promenerar över gatan till skolan, vs tre km cykling med världens uppförsbacke till sjukhuset.
Ja, listan kan göras ännu längre men kontentan är att det är rätt gött att plugga!
Att jobba på sjukhus är i slutändan ändå inte mitt mål, visste redan innan att jag inte trivs med att vara instängd på sjukhus med deras stenfasta rutiner. Nej det finns många andra ställen som sjuksköterskor kan jobba på som är betydligt mer inspirerande. Hoppas bara det finnns plats för mig om ett drygt år när jag är färdig...

1 kommentar:

aveldi sa...

Hehe skönt att vara tillbaka i skolbänken, nja, det vettifan ;P Skönt att du trivs! :-)