fredag 5 mars 2010

Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill!!!

Jag längtar såå efter att ha en egen motorcykel. Det har faktiskt gått över två år sedan jag senast körde och jag saknar det verkligen varje gång solen skiner och jag hör någon brumma förbi (jo, de första vårentusiasterna har faktiskt börjat köra redan nu).
Jag funderar seriöst på att försöka köpa mig en hoj till sommaren, inte bara för at det är kul utan även för att det hade varit roligt att ha ett fortskaffningsmedel (kommer liksom inte så långa sträckor på trampecykel..).
Jag har hittat en som jag skulle kunna tänka mig.
Den kostar 25´000.
Med lite vilja skulle jag kunna skrapa ihop sparpengar till att reda ut det om det nu hade stannat vid det...
Men tyvärr är mina gamla MC-kläder inte dugliga längre (har trots allt haft dom den jag var 14), så det blir till att skaffa allt nytt.
Och för att inte tala om försäkringar.
Och sen den lilla detaljen bensin att köra på.
Och om jag har otur, en massa underhåll.
Och så en garageplats för att försäkringen ska gälla.
Men ooooo vad jag vill!!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vi läääängtar också ut!!! Fast jag kör ju inte (än....) utan det står Flyer för men ohhhhh vad det suger i hoj-tarmen...... :o)

aveldi sa...

Oj inte visste jag att du kan/får köra hoj! :P Coolt! Jag är lite sugen på att ta kort men ja... är ju en del kostnader tyvärr :P

Helena sa...

Julia:
Jo, det kostar ju en hel del, jag tog kortet när jag bodde hemma, det var lite enklare då. Men det är aldrig försent.....