torsdag 10 december 2009

Vart tog november vägen?

Nu var det visst jättelängesedan jag var här och skrev sist så då skulle man ju kunna tro att jag har jättemycket att skriva om för att hinna ifatt, men mitt liv är ganska ointressant just nu (inte tråkigt, bara inte så intressant!) så det kommer nog gå ganska fort..
Jag behöll mina tumvantar på ända till födelsedagen och det jag fick från syrran var två biljetter till "Buddy Holly the musical", ska bli superskojjigt att se.
Jag har i november även tagit det stora steget och köpt en cykelhjälm. När jag samlat mod till mig och börjat använda den lovar jag att jag ska skriva ett inlägg på hela den pinsamma känsloupplevelsen...
I helgen ska jag bli skåning igen, jag ska inkvartera hos modren för att kunna jobba lördag och söndag. Det är alltid lika intressant att låna lillsyrrans rum (5-åringen) och försöka vara utvilad när väckarklockan ringer 06.45. Där bor en kvällsarbetare, en nattarbetare, en tonåring som vänt på dygnet och en lillunge som gärna väcker hela huset klockan 5 på morgonen. Som om det inte är tillräckligt svårt att få lite nattsömn när huset är i rörelse dygnet om så får alla leksaker i rummet liv på natten och börjar pipa, knorra och jag vet inte allt. Men oj vad man uppskattar sin egen säng och lägenhet när man kommer hem, och pengarna som kommer i januari är ju förståss väldigt välkomna!

Inga kommentarer: