tisdag 15 december 2009

En gång klant, alltid klant!

Jepp, jag har gjort det igen. Familjens klant-gen har ett stadigt grepp om mig...
Jag jobbade i Helsingborg i helgen, det vill säga cyklade rundor i 4 minusgrader mellan en massa hus för att hjälpa gamla tanter och gubbar medans jag själv frös häcken av mig. På lördageftermiddagen tappade jag bort min mössa hos en av gubbarna.
Hela söndagen cyklade jag rundor och frös både öron och häck av mig i jakten på den försvunna mössan utan att hitta den någonstans.
På eftermiddagen när jag kom hem till gubben där jag tappat bort mössan kom jag på vad jag gjort, eftersom där inte var någonstans att lägga sina saker hade jag ju stoppat mössan i hättan på jackan.
Jag cyklade alltså rundor en hel dag och frös medans mössan låg en decimeter från huvudet i jackan som jag hade på mig. Suck! Jag slapp iallafall frysa i bilen på vägen hem...

1 kommentar:

Anonym sa...

*skrattar* det är rätt... låt mig se... skickligt? ;)