lördag 24 september 2011

...grisen gal i granens topp

Ja då var man nattjobbare, jag trodde att det jobbiga skulle vara att hålla mig vaken om nätterna men det har gått bra hittills. Däremot tycker min kropp att jag har vänt upp och ner på allt vad rutiner heter (och det har jag ju också...)
- Att inte äta på dagen (för att jag sover) gör att jag är vrålhungrig konstant, kroppen verkar inte ha sett sig i spegeln på ett bra tag - där finns faktiskt gott om fettdepåer att ta energi ifrån!
- Hjärnan min har bekymmer med att veta vad det är för dag, mitt i arbetspasset är igår iförrgår och imorgon är idag och fråga mig INTE vilken veckodag det är!
- Min blåsa har efter många års hårdträning lärt sig att denna tjejen inte lämnar sängen på natten utan den får helt enkelt vänta till dagen gryr (gissa hur det går för mig nu när blåsan kniper nattetid och jag vill sova på dagen...)
- Tänderna mina mår däremot riktigt riktigt bra, jag minns aldrig om jag borstat dom så de blir nog borstade minst tre gånger om dagen.
.Allergitabletter har jag ingen aning om hur många jag tar, jag hade ju precis lyckats få in vanan att ta en tablett på morgonen innan frukost...
- Men när jag kanske har fått in min kropp i nya rutiner tror jag att det kommer bli en bra höst.

Inga kommentarer: