fredag 5 augusti 2011

Bonnen från lannet

Körde in på macken för att tanka och passade på att samtidigt köpa en korv med bröd efter en lång arbetsdag.
Jag: en korv med bröd tack (på sedvanlig skånska)
Expediten: va? (inte på skånska)
Jag: en korrrv med brrröd tack (med r'n som man kunnat rulla till stockholm med)
Expediten: tar fram en manick och lyser på korvarna
Jag: (säger lite käckt) ojdå, det är visst hightech att grilla korv nuförtiden...
Expediten (som gissningsvis är ett par år äldre än mig) rullar med ögonen, suckar djupt, är tyst en stund: nej! det är inte hightech, det är infraröd stråle som kollar temperaturen, den kom redan på 80-talet..
Jag: inser mitt misstag och håller snattran
Expediten: men det är ju inte mycket min generation tycker är hightech idag...
Jag: krängde min korv, körde him till gåren, rolla pappiljotter i håred och gick ud och mjölkade kossan (på ren j***a skånska!)
Expidiot!!

Inga kommentarer: