tisdag 8 mars 2011

Uppdatering

Jaha, vad har då hänt sedan sist?
-
På praktikfronten har jag avslutat psykiatrin, passerat vårdcentralen och är just nu på intensivvårdsavdelningen. Det blir svårare och svårare att veta var jag vill jobba i framtiden för allting hittills har känts så bra, men det blir iallafall till att börja sjuksköterskekarriären i hemsjukvården till sommaren.
-
I helgen slutade jag titta på termometern och bestämde mig helt enkelt för att det är vår. Picknickkorgen packades och turen bar av till östra stranden för en riktigt mysig fika i solskenet följt av en promenad bland sommarstugorna och en jakt på en gammal kanon som inte längre finns (karlar och deras underliga intressen...).
-
Idag har jag äntligen varit en sväng på hudmottagningen (remissen skickades förra året...) för att göra ytterligare ett försök att få bukt med mina exem. Resultatel blev att jag ska få ljusbehandling tre gånger i veckan i 6-8 veckor, 100 kronor gången för 20 sekunders solning - känns som det blir en väldans dyr bränna....
-
Sist men inte minst är jakten på 80-tals kläder till Malins 30-årskalas i full gång. Det var faktiskt lite svårare än jag först trott (för mig, för R var det bara att leta längst in i hans garderob...) men nu börjar outfiten så smått ta form.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så jag antar att ni kommer och vill ha sängplats =D

Helena sa...

=D Självklart kommer vi, har bara inte kommit så långt så jag hört av mig ännu..., Gärna sängplats om det går att ordna =)